Administrátoři školních účtů ArcGIS Online mají poměrně náročné požadavky na administraci, neboť potřebují přidávat velké množství uživatelů, provádět pro ně hromadná nastavení a hromadně (ovšem často s různými výjimkami) je zase rušit. Potřebují proto už při zakládáni nastavit vše potřebné, a to hromadně, nejlépe automaticky a pokud je i tak třeba provést nějaké další změny, potřebují tyto změny provádět dávkově.

Mnohé úkony dávkové správy lze realizovat přímo v portálu ArcGIS Online, více se o tomto tématu dozvíte v dokumentaci, v kapitole Get started with administration. V případě, že zde nenajdete to, co hledáte, doporučujeme kontaktovat technickou podporu, kde na základě popisu vašich konkrétních potřeb můžete získat cílené odkazy na dokumentaci. V každém případě doporučujeme zorientovat se v principech fungování portálu ArcGIS Online tím, že si pročtete tento článek na #blogu ARCDATA:

Ideální je poté nastavit, aby všichni noví členové měli určitou sadu nastavení. Pak teprve dává smysl začít s přidáváním nových členů do organizace. 

Praktické info k hromadnému přidávání nových členů do organizace naleznete jednak ve zmiňovaném blogu, ale také v samostatném článku na toto téma. Určitě je ve školním prostředí praktické ještě před vložením skupiny nových členů založit pro tyto uživatele novou Administrativní skupinu.

Dále je při vkládání nových členů dobré neopomenout nastavení limitu kreditů, které má uživatel k dispozici stejně jako zajistit jim přístup k MyEsri (což jim umožní přístup na Esri e-learning a Esri portál Geonet, nikoliv přístup k licencím). Pokud jste tak neučinili a chcete až pro existující členy nastavit např. omezení kreditů, v záložce Organizace po kliknutí na tlačítko Členové můžete označit více členů a pak použít tlačítko Spravovat kredity. Jestliže si nastavíte, že chcete zobrazit 100 členů na stránku, zvládnete nastavení i pro stovky uživatelů poměrně rychle bez toho, abyste používali cokoli dalšího než standardní prostředí portálu ArcGIS Online.

Pro některé další úkony, např. mazání členů organizace včetně zpracování jejich obsahu, ovšem využijete spíše jiné nástroje hromadné administrace, viz následující body.


Pro ty, kdo rádi skriptují

Pro ty, kdo rádi skriptují, je k dispozici možnost dávkové administrace prostřednictvím skriptů. Užitečné informace k tomuto tématu a vzorky skriptů jsou k dispozici zde:


Vuyžití nástroje Admin Tools

Pro realizaci dávkové správy uživatelů účtu ArcGIS Online prostřednictvím uživatelského rozhraní je účelné využít Admin Tools – nástroj, který je dostupný zdarma na ArcGIS Market Place.

Admin Tools - free version postačí pro všechny běžně používané úkony:

Pokud máte zájem o využití tohoto nástroje, klikněte na odkaz výše, poté na Získat hned a přihlaste se administrátorským účtem ArcGIS Online. Následně potvrďte smluvní podmínky společnosti GEO Jobe, partnera Esri, který tyto nástroje vytvořil. Telefon uvádějte ve formátu +420xxxxxxxxx. Tímto potvrzením získáte bezplatnou aplikaci pro vaši organizaci. Po kliknutí na tlačítko KonzoleAdmin Tools for ArcGIS Online se dostanete opět na stránku aplikace. Klikněte na Zobrazit položku a na další stránce Zobrazit aplikaci.

Nadále budete tuto aplikaci spouštět nejlépe pomocí AppLauncher z prostředí portálu ArcGIS Online jako aplikaci jménem AdminTools.

Přehledné informace o tom, co Admin Tools nabízí, naleznete zde.

Využití Admin Tools doporučujeme např. pokud budete chtít nastavit Přístup k My Esri (tzv. Esri Access) pro všechny stávající členy organizace, což je účelné, neboť pak mohou všichni využívat GeonetE-learning Esri bez dalších zásahů admina. Více k tomuto tématu přináší samostatný článek.